Chcesz zostać solopreneurem? Jak prowadzić firmę bez pracowników

Chcesz zostać solopreneurem? Jak prowadzić firmę bez pracowników

Chcesz zostać solopreneurem? Jak prowadzić firmę bez pracowników

Automatyzacja, outsourcing i koncentracja: Prowadzenie biznesu bez pracowników jest możliwe przy odpowiedniej strategii i podejściu. Zachowaj prostotę. Jak w przypadku każdego przedsięwzięcia, ważne jest, aby oprzeć swoją firmę na unikalnym pomyśle, który rozwiązuje problem klienta. Samoproducenci powinni dążyć do tego, aby ich pomysły były proste i nieskomplikowane. W tym miejscu można przytoczyć koncepcję Henry’ego Forda, aby początkowo oferować jeden rozmiar i jeden kolor danego produktu, aby móc zrozumieć i zmierzyć reakcję klienta, a następnie iterować i ulepszać swój produkt oraz procesy jego sprzedaży i obsługi.

Jednym ze sposobów na utrzymanie prostoty jest skupienie się na niszowej części rynku. Badania opublikowane w Forbes wykazały, że milionowe firmy jednoosobowe zazwyczaj dzielą się na sześć kategorii: e-commerce, produkcja, tworzenie treści informacyjnych, usługi profesjonalne lub kreatywne, nieruchomości lub firmy świadczące usługi osobiste (np. eksperci podatkowi). Wybierz dziedzinę, w której już jesteś ekspertem i skup się na dostarczaniu ograniczonej, ale wysokiej jakości oferty.

Outsourcing i automatyzacja

Trudno jest robić wszystko samemu; zamiast próbować wielozadaniowości, można znaleźć sposoby na zautomatyzowanie lub zlecenie na zewnątrz niektórych czasochłonnych, powtarzających się aspektów prowadzenia firmy. Planowanie spotkań, prowadzenie kont w mediach społecznościowych i księgowość to zadania biznesowe, które można stosunkowo łatwo zlecić na zewnątrz lub usprawnić dzięki odpowiedniej technologii.

Narzędzia takie jak Shopify, Zendesk i Hubspot mogą pomóc Ci zautomatyzować e-commerce, obsługę klienta i marketing. Platformy takie jak Guru czy Fiverr mogą pomóc Ci zlecić zadania takie jak projektowanie logo czy wsparcie IT ekspertom. Nawet narzędzia i strony takie jak Calendly lub Uassist.ME mogą pomóc w zadaniach takich jak planowanie, które mogą łatwo zassać czas w ciągu dnia pracy.

Rozwijaj pasywny dochód

Dochód pasywny jest zdefiniowany przez NerdWallet jako “strumień gotówki, który wymaga niewielkiego lub żadnego codziennego wysiłku, aby go utrzymać, w przeciwieństwie do aktywnego dochodu, takiego jak gotówka zarobiona z pracy na pełen etat.” Nieruchomości do wynajęcia, kursy online (samodzielne i oferowane za opłatą) oraz marketing afiliacyjny to wszystko przykłady dochodu pasywnego.

Dochód pasywny nie jest sposobem na szybkie wzbogacenie się i osiągnięcie sukcesu w biznesie z dnia na dzień, ale może być sposobem na powolne zarabianie pieniędzy i zwiększanie sprzedaży w czasie. Możesz rozważyć pomysły, które pozwolą ci wykorzystać twoją kreatywną stronę, takie jak licencjonowanie pomysłu na biznes, badanie rynku nieruchomości w celu uzyskania dochodu z wynajmu lub budowanie biznesu partnerskiego w celu generowania dochodu pasywnego.

Znajdź właściwą równowagę

Wielu samotnych przedsiębiorców zaczyna prowadzić swój biznes na boku, pracując jednocześnie na pełen etat. Inni idą na całość, poświęcając 80 godzin tygodniowo, aby ich przedsięwzięcie ruszyło z miejsca. Należy jednak uważać na wypalenie. Nawet najbardziej entuzjastyczni założyciele potrzebują przerw.

Kiedy czujemy, że mamy mało czasu i jesteśmy przytłoczeni, mamy tendencję do angażowania się w zachowania, które działają na naszą niekorzyść, takie jak wykonywanie małych, trywialnych zadań lub wielozadaniowość zamiast zajmowania się ważniejszymi zadaniami. Takie strategie mogą działać na krótką metę, ale jak pokazują badania, w dłuższej perspektywie szkodzą produktywności.

Jeśli nie jesteś wypoczęty i skoncentrowany, zmniejszy się Twoja szybkość i dokładność, a Twoja praca będzie podatna na więcej błędów, które z czasem mogą poważnie zaszkodzić nie tylko Twojemu samopoczuciu, ale także Twojej firmie. To prawda, że możesz prowadzić firmę sam, ale nie zawsze oznacza to, że powinieneś. Znajdź równowagę pomiędzy ciężką i mądrą pracą – a jeśli wymagania związane z rozwijającym się przedsięwzięciem stają się zbyt duże, zatrudnij kogoś do pomocy.

Jak stworzyć efektywne domowe biuro?

Oto rozwiązania sprzętowe i programowe firmy Dell, które pomogą Ci z powodzeniem pracować zdalnie. Jeśli nagle okaże się, że pracujesz w domu, będziesz chciał stworzyć konfigurację, która pozwoli Ci być tak wydajnym, jak w biurze. Wykorzystanie odpowiedniej technologii może pomóc w realizacji zadań i utrzymaniu kontaktu ze współpracownikami i klientami bez utraty rytmu. Linia rozwiązań dla biur domowych firmy Dell obejmuje wiele doskonałych laptopów, komputerów stacjonarnych, akcesoriów i oprogramowania do wyboru. Oto szczegóły, abyś mógł zdecydować, które produkty są dla Ciebie odpowiednie.

Laptopy i komputery stacjonarne

Gdy zaczynasz kompletować swoje domowe biuro, przede wszystkim chcesz znaleźć komputer, który spełni Twoje potrzeby. Jeśli szukasz czegoś przenośnego, rodziny laptopów XPS i Vostro firmy Dell zostały zaprojektowane specjalnie do użytku biznesowego. Te laptopy klasy biznesowej w stylu “woła roboczego” mają wydajne wentylatory, które chłodzą system, dzięki czemu mogą pracować przez 8-10 godzin bez żadnych problemów związanych z przegrzaniem, i są bardziej wytrzymałe niż laptopy konsumenckie do użytku domowego.

Są one również dostępne w małych, 13- i 14-calowych wersjach, dzięki czemu nie zajmują zbyt wiele miejsca na biurku lub w miejscu pracy.

Niektóre z laptopów biznesowych Dell są również dostępne w wersjach “2 w 1”, co oznacza, że można je łatwo przekształcić z laptopa w tablet lub złożyć w “trybie namiotu”, w którym tylko krawędzie laptopa dotykają powierzchni stołu lub biurka (wyobraź sobie laptopa składanego w trójkąt). Jest to świetne rozwiązanie, jeśli musisz pracować na kanapie, a także zapewnia wygodę i elastyczność podczas wideokonferencji.

Jeśli jesteś przyzwyczajony do pracy na komputerze stacjonarnym w biurze, możesz kupić taki do domu, który zajmuje minimum miejsca. Dell oferuje mikro pulpity, które są wielkości książki rozdział i mogą być łatwo montowane do biurka lub z tyłu monitora.

Marketing biznesu e-commerce w erze cyfrowej

Marketing Twojego biznesu e-commerce może rozszerzyć Twój zasięg na nowe rynki. Rozważ te różne strategie marketingowe e-commerce podczas promowania swojego biznesu.

Biznesy e-commerce są świetną opcją dla właścicieli małych firm w dzisiejszym cyfrowym świecie biznesu. Istnieje tak wiele nowych możliwości dla firm, które mogą sprytnie sprzedawać swoje oferty online, aby dotrzeć do swoich docelowych odbiorców. Oto jak prowadzić marketing e-commerce.

Czym jest marketing e-commerce?

Zgodnie z definicją Shopify, marketing e-commerce jest metodą kierowania ruchu do Twojego wirtualnego sklepu, a następnie przekształcania go w płacących klientów, których utrzymujesz po dokonaniu zakupu. Ruch może być kierowany do Twojego sklepu internetowego poprzez wykorzystanie różnych strategii marketingowych, takich jak ekskluzywne oferty, rabaty, programy nagród, rozszerzone zapasy i inne taktyki promocyjne. Dzięki konsekwentnym, zaplanowanym działaniom marketingowym e-commerce, zwykle wraz ze strategią marketingową offline, firmy mogą dotrzeć do szerszego rynku i rozwijać swoją markę, co z kolei zwiększy ich sprzedaż.

Taktyki marketingowe e-commerce

Nawiązywanie kontaktów z konsumentami w mediach społecznościowych

Poprzez media społecznościowe, firmy mogą reklamować się bezpośrednio do swoich odbiorców. Klienci lubią spójność w sieci, co oznacza, że firmy powinny często publikować wysokiej jakości treści, które pokazują ich markę i ustanawiają siebie jako źródło informacji dla ich docelowej grupy odbiorców. Firmy powinny skupić swoją uwagę na wybranych platformach mediów społecznościowych, w zależności od tego, co ich baza klientów używa, i pisać treści w czasie, który działa z ich harmonogramów klientów.

Wykorzystaj reklamę PPC

Pay-per-click (PPC) reklama jest tylko to – strategia marketingowa, dzięki której firmy płacą za każdym razem, gdy konsument kliknie na ich reklamę. Modele reklamowe PPC mogą być stosowane w wyszukiwarkach, takich jak Google, jak również na platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i LinkedIn. Media społecznościowe wykorzystuje zarówno formułę cost-per-click i cost-per-impression do pobierania opłat za reklamy, które są wyświetlane w całej linii czasu i newsfeeds.

Za pomocą reklamy PPC, jesteś w stanie zmienić swoją kampanię i przetestować nowe pomysły, jak idziesz. Właściciele firm powinni mierzyć postępy każdej reklamy i upewnić się, że zwrot w sprzedaży jest wart wydanej kwoty.

Pracuj nad swoją strategią SEO

Posiadanie strategii SEO jest skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności Twojego sklepu w sieci, a w szczególności w wyszukiwarkach. Optymalizacja SEO poprzez pisanie wartościowych treści i używanie słów kluczowych, których klienci często szukają, może zwiększyć ruch na Twojej stronie, co z kolei może wpłynąć na wzrost sprzedaży.

Istnieją narzędzia dostępne online, które mogą wskazać najlepsze słowa kluczowe dla Twojej firmy. Włącz te frazy kluczowe do różnych części witryny, w tym do tytułów i opisów produktów. W ten sposób wyróżnisz się wśród konkurencji, a potencjalni klienci online będą mogli znaleźć Twoje produkty.

Załóż bloga

Blogi mogą być świetną strategią marketingową w e-commerce, ponieważ możesz przyciągnąć ruch na swoją stronę, budować lojalność wobec marki jako źródło informacji, któremu ufają Twoi klienci. Rodzaj treści, które zamieszczasz zależy od Twojej firmy i odbiorców, ale powinny one przyciągać klientów i zachęcać ich do wielokrotnego powracania na Twoją stronę. Treści mogą obejmować zarówno tutoriale instruktażowe, jak i posty, które odpowiadają na pytania lub wątpliwości, jakie mogą mieć Twoi odbiorcy.

Dodaj komentarz