Masz własny biznes? Przymierzasz się do otworzenia własnej firmy? A może pracujesz na stanowisku menedżerskim i masz wrażenie, że choć bardzo się starasz, w Twojej działalności ciągle czegoś brakuje? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś „tak”, to oznacza, że szkolenia biznesowe to jest to, co może i powinno Cię zainteresować. Dlaczego? Bo możesz znać się doskonale na branży, w której pracujesz, ale to nie wystarcza, aby prowadzić własny biznes, czy koordynować pracę innych osób. Do tego są potrzebne inne kompetencje. I te pomoże Ci zdobyć i w sobie wykształcić coaching biznesowy.
Bądź menedżerem, który ciągnie do sukcesu
Bycie menedżerem, czy to we własnej firmie, czy też będąc zatrudnionym na takim stanowisku, to ogromna odpowiedzialność. To na menedżerze spoczywa obowiązek kierowania zespołem, motywowania pracowników, planowania i podejmowania decyzji. I to on jest w dużej mierze odpowiedzialny za sukces, bądź porażkę firmy. Dlatego też warto pełnić tę funkcje odpowiedzialnie. A odpowiedzialnie oznacza także, podnosząc swoje kompetencje.
Niech odkryje najpierw sam siebie
Nie każdy może być menedżerem, a z pewnością nie każdy być nim powinien. Do tego trzeba mieć odpowiednie predyspozycje. Ale są też i takie cechy, które należy w sobie wypracować. Wiele osób na stanowiskach kierowniczych ponosi klęskę z prostego powodu – nie są świadomi wpływu, jaki wywierają na inne osoby. Oni nawet nie znają samych siebie. A muszą poznać, żeby odnieść sukces, żeby firma mogła go odnieść. Jeśli sami tego nie potrafią, potrzebny jest im trener biznesu. Osoba, która wskaże kierunek, wskaże drogę ku poznaniu samego siebie, ku swoim predyspozycjom kierowniczym.
Czemu od razu trening?
Czemu nie książki? Przecież książek jest wiele a i wiele w nich już napisano na ten temat. Napisano, ale dość dawno temu i monotonnie. W większości książki opisują te same taktyki i formy motywacji. Opisują je i na tym się kończy. Co więcej, te taktyki i motywacje już dawno przestały się sprawdzać. One były dobre w czasach, gdy stabilizacja oznaczała sukces. Dzisiaj oznacza stagnację. Dlatego zespołem zarządza się dziś już zupełnie inaczej. I dlatego książki stają się niewystarczające. A poza tym zawarta w nich teoria zawsze pozostanie teorią. A żeby się nauczyć zarządzać, trzeba pewne rzeczy przećwiczyć. I to właśnie dają profesjonalne szkolenia. One nie uczą, jaki powinien być menedżer, ale jak być dobrym menedżerem. A to ogromna różnica.
Jak wygląda takie szkolenie?
Jeśli znajdziesz dobrą, nowoczesną firmę, takie szkolenie z pewnością nie będzie nudne. Będzie ono obfitowało w interaktywne metody. Uczestnicy będą zapraszani do różnego rodzaju gier, studium przypadku, czy zadań o charakterze symulacyjnym. Takie aktywne formy sprawiają, że trening zwyczajnie staje się bardziej atrakcyjnym. Uczestnicy analogicznie lepiej zapamiętują przekazywaną wiedzę, czują ją poniekąd całym sobą. I tym samym znacznie lepiej przygotowują się do pełnienia swoich menedżerskich funkcji.