Skąd brać informacje o branży e-commerce?

Skąd brać informacje o branży e-commerce?

E-commerce uznawane jest za branżę, w której relatywnie łatwo jest postawić swoje pierwsze kroki (i nie wymaga to ogromnych funduszy). Nie oznacza to jednak, że nie warto dokształcać się i gromadzić wiedzy od najlepszych. W ten sposób nie będzie się trzeba uczyć na własnych błędach, a będzie można wyciągnąć wnioski z błędów innych, tym samym oszczędzając czas i pieniądze.

Pojawia się jednak pytanie, skąd taką wiedzę brać – do tego najlepiej bez dużych kosztów, biorąc pod uwagę, że nie każdy, kto rozpoczyna przygodę z handlem w sieci posiada duży budżet. Na szczęście opcji jest całkiem sporo. Najważniejsze z nich opiszemy w dalszej części tego materiału.

Znane postacie z branży często prowadzą blogi

E-commerce to branża opierająca się w dużej mierze na świecie cyfrowym, stąd też właśnie w nim znajduje się dużo informacji na jej temat. Co więcej, często (chociaż nie zawsze – za dostęp do niektórych poradników czy kursów trzeba płacić) można się z nimi zapoznać bez żadnej opłaty.

W pierwszej kolejności dobrym pomysłem będzie ustalenie, kto cieszy się zaufaniem i respektem w branży, zarówno globalnie (żeby nadążać za nowinkami, które do Polski jeszcze nie trafiły), jak i w skali naszego kraju.

Następnie wystarczy poszukać miejsc, w których te osoby dzielą się swoją wiedzą. Mogą to być blogi, profile w social media, a także przykładowo kanały na YouTube. Warto zarówno zapoznać się z materiałami archiwalnymi, jak i śledzić kolejne publikacje ekspertów. Dzięki temu sklep nie utknie w jednym punkcie w czasie, a będzie się rozwijał w miarę wprowadzania na rynek nowych technologii i rozwiązań, przykładowo z zakresu automatyzacji.

Warto zaglądać do książek o e-commerce

Artykuły blogowe mogą być bardzo przydatne, ale warto zajrzeć też do książek. Choćby z racji na to, że zwykle są one znacznie dłuższe niż treści na blogach, więc zawierają w jednym miejscu więcej informacji, do tego logicznie połączonych i usystematyzowanych, tak, aby zostały jak najlepiej przyswojone.

Trzeba też pamiętać, że książki ecommerce (i dowolne inne) przechodzą zwykle przez dość złożony proces edycji i weryfikacji przed publikacją, zwłaszcza, jeśli tytułami tymi zajmuje się renomowane wydawnictwo. Dzięki temu są stosunkowo wiarygodnym źródłem informacji, chociaż oczywiście nie w stu procentach pewnym.

Dlatego też warto przy wyborze książek kierować się rekomendacjami ekspertów, publikowanymi na przykład na ich stronach lub profilach w serwisach społecznościowych (również ze względu na to, że książki kosztują, a artykuły blogowe zwykle są dostępne za darmo – nie warto marnować pieniędzy na mało wartościową lekturę).

Dodaj komentarz