Internet i reklama to doskonałe połączenie – wie o tym doskonale każda osoba zajmująca się marketingiem. Dostępnych opcji jest naprawdę wiele. Wśród nich ważną rolę niewątpliwie zajmują takie działania, jak pozycjonowanie strony w wyszukiwarce oraz reklamy Google Ads. W które z nich lepiej zainwestować?
Celem, jaki najczęściej stawiają sobie osoby odpowiedzialne w danej firmie za marketing, jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów. W ostatnich latach reklama internetowa wiedzie prym wśród możliwych działań marketingowych. Dwiema kluczowymi możliwościami jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce – ks.pl/pozycjonowanie-stron oraz reklamy Google Ads. Która z nich jest bardziej opłacalną opcją? Czy w przypadku jednej z nich możemy spodziewać się lepszych rezultatów? Zapraszamy do lektury poniższego artykułu!
Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce
Zanim dokonamy oceny obu działań marketingowych, warto ustalić, na czym one w ogóle polegają. Mówiąc o pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce, mamy na myśli proces, którego celem jest zdobycie wyższej pozycji danej witryny www w wyszukiwarkach internetowych. Oznacza to, że dzięki pozycjonowaniu klient wpisujący określone słowo kluczowe, ujrzy daną stronę internetową wyżej w wyświetlonych wynikach. To większa szansa na to, że trafi na witrynę i skorzysta z oferowanych przez nią produktów lub usług.
Reklamy Google Ads
Czym są natomiast reklamy Google Ads? To różnego rodzaju reklamy wyświetlane w różnych miejscach w internecie. Zaliczają się do nich reklamy tekstowe i produktowe widoczne w wyszukiwarce, a także reklamy graficzne widoczne na witrynach internetowych i w aplikacjach oraz reklamy video wyświetlane na portalu YouTube. Kluczem do przygotowania skutecznej kampanii Google Ads jest trafnie dobrane słowo kluczowe, a także jakość strony docelowej, do której kieruje reklama.
Które rozwiązanie jest najlepsze?
Które działanie przynosi lepsze efekty? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najlepszą możliwą opcją jest połączenie pozycjonowania oraz reklam Google Ads. To kilkukrotnie większa szansa na to, że potencjalny klient kliknie daną stronę www. Kumulacja obu metod marketingowych sprawia, że tam, gdzie jedna z metod nie przyniesie oczekiwanych efektów, może zadziałać druga. Ponadto zintegrowane działania SEO i reklamy Google Ads gwarantują więcej danych nt. wykorzystywanych słów kluczowych oraz skuteczności treści reklam, nagłówków i opisów.