Najważniejsze elementy SEO, o których musisz pamiętać

Najważniejsze elementy SEO, o których musisz pamiętać

SEO to bardzo rozbudowana dziedzina, z uwagi na fakt, że czynników rankingowych branych pod uwagę przez Google jest bardzo dużo, a do tego często zachodzą w tym aspekcie jakieś zmiany. Można więc powiedzieć, że specjaliści SEO nieustannie muszą się uczyć, adaptować i eksperymentować, aby osiągać jak najlepsze wyniki. Nie da się więc w jednym artykule, a nawet w jednej książce, omówić szczegółowo wszystkich najważniejszych elementów SEO.

Można jednak wyjaśnić kilka najważniejszych z nich, które mają spore znaczenie teraz i prawdopodobnie będą bardzo istotne także w przyszłości. Wiedza ta szczególnie przyda się początkującym pozycjonerom, a także właścicielom firm, którzy zastanawiają się, co to właściwie jest SEO i co się na to składa.

Linkbuilding – podstawa skutecznego pozycjonowania

W dużym skrócie, kiedy Google próbuje ustalić, czy dana witryna jest godna zaufania i warto umieścić ją wysoko w wynikach wyszukiwania, zwraca dużą uwagę na to, kto ją poleca. Ma to sporo sensu. W końcu, jeśli wysokiej jakości witryna, odwiedzana przez dużą ilość użytkowników, poleca jakiś inny portal, to zapewne został on przez nią zweryfikowany i charakteryzuje się podobnie wysoką jakością. Tylko w jaki sposób jedna witryna może polecić drugą?

Oczywiście linkując do niej w swoich artykułach i ogółem w różnych miejscach swojej strony. Z tego względu linkbuilding, czyli budowanie sieci silnych linków o właściwym profilu, to jeden z najważniejszych elementów SEO, a jednocześnie jeden z bardziej złożonych. Na szczęście jednak sprawę ułatwia istnienie specjalnych portali, które umożliwiają pozyskanie za pewną opłatą silnych linków z wartościowych portali.

Bez konieczności robienia researchu, kontaktowania się z portalem samodzielnie i negocjowania stawek. Taki sklep SEO to świetna opcja dla wszystkich profesjonalnych pozycjonerów, ale też dla właścicieli stron, którzy chcą dać swojej domenie swego rodzaju „boosta”. Jest to coś, o czym po prostu nie można zapominać, jeśli chce się, aby działania SEO przynosiły odpowiednie efekty.

Treści zoptymalizowane pod kątem SEO

Drugi istotny element, który chcielibyśmy opisać w tym artykule, to treści na stronie zoptymalizowane pod względem SEO. Mowa tu zarówno o opisach usług i produktów, jak i wpisach na blogu firmowym i wszelkiego rodzaju innych treściach, jakie można znaleźć w witrynie.

Powinny one być dobrze, rzetelnie i merytorycznie napisane, a do tego zgodne z zasadami SEO (m.in. pod względem ilości słów kluczowych i ich rozmieszczenia). Będzie to miało duży wpływ na ostateczną pozycję rankingową witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.