Co obejmuje gwarancja smartfona?

Co obejmuje gwarancja smartfona?

Pierwszą naszą reakcją, kiedy coś w smartfonie się zepsuje, może być „trzeba wysłać na gwarancję”. Jest to wygodne rozwiązanie, które nie wiąże się z żadnymi kosztami i pozwala na szybkie doprowadzenie smartfona do sprawności lub w skrajnej sytuacji nawet otrzymanie zupełnie nowego produktu, jeśli dotychczasowego smartfona nie uda się naprawić.

W rzeczywistości jednak trzeba wskazać, że gwarancja telefonu, ważna zazwyczaj przez 2 lata od zakupu, nie obejmuje wszystkich możliwych uszkodzeń i usterek. Kiedy gwarancja nie będzie wchodzić w grę, a pozostanie jedynie udanie się do serwisu? Odpowiedź na to pytanie znajduje się poniżej.

Czego nie obejmuje, a co obejmuje gwarancja smartfona?

Gwarancja smartfona obejmuje tylko i wyłącznie wady smartfona, które nie wynikają z przypadkowego lub celowego działania użytkownika, a usterki fabrycznej. Takie usterki nie zawsze ujawniają się od razu, stąd też stosunkowo długi okres gwarancji, wynoszący dwa lata. Gwarancji może podlegać na przykład uszkodzona bateria (jednak nie w przypadku, kiedy uszkodzenie wynika z nieprawidłowego ładowania i stosowania niskiej jakości kabli) czy awaria oprogramowania sprzętu.

W ramach gwarancji sprzęt jest zazwyczaj odbierany przez kuriera lub należy go zanieść do wskazanego punktu, a następnie za darmo dokonywana jest naprawa i wymiana. Jeśli zostanie wykryte, że wada jest winą użytkownika, mogą zostać naliczone opłaty za jakiekolwiek wykonane usługi czy wymiany.

Gwarancji nie podlegają takie często spotykane problemy, jak rozbicie smartfona czy inne uszkodzenie w wyniku silnego wstrząsu, czyli na przykład wysunięcia się z dłoni i upadku na ziemię. Nie możemy liczyć na gwarancję również, jeśli zdarzyło nam się telefon zalać i to jest właśnie przyczyną naszych problemów.

Brak gwarancji – co robić?

Jeśli danej usterki nie obejmuje gwarancja bądź po prostu straciła ona już ważność, należy wyszukać serwis, który zajmuje się smartfonami danej marki, na przykład serwis Sony telefon Warszawa. Usługi takiego serwisu nieobjęte przez gwarancję będą płatne. To, ile ostatecznie zapłacimy, zależeć będzie między innymi od tego, jak poważna jest usterka i jak drogie części zamienne są wymagane.

Żeby uniknąć tego typu sytuacji, warto zadbać o zabezpieczenie smartfona właśnie na wypadek takich często spotykanych wydarzeń, na przykład poprzez założenie odpowiedniego etui, a także szkła ochronnego. W ten sposób jest szansa, że oszczędzimy sobie kosztownej wymiany ekranu. Należy także uważać podczas posługiwania się smartfonem w okolicy zbiorników wodnych i nie kłaść urządzenia na stole w pobliżu szklanek, otwartych butelek czy puszek z napojami.

Dodaj komentarz