Co można zyskać dzięki Google Ads?

Co można zyskać dzięki Google Ads?

Większość osób zdaje sobie sprawę z tego, że istnieje coś takiego, jak system Google Ads, ponieważ często widuje reklamy na przykład w wyszukiwarce Google czy na YouTube. Wciąż jednak nie wszyscy przedsiębiorcy są przekonani co do tej metody reklamy bądź też niewiele na jej temat wiedzą. Warto to zmienić, ponieważ dla wielu firm reklamy w Google okazały się strzałem w dziesiątkę.

Nie bez powodu Google Ads jest ważną częścią strategii marketingowych wielu przedsiębiorstw, zarówno dużych, jak i małych czy średnich. W tym artykule chcielibyśmy wyjaśnić, w jakich dokładnie formach występują reklamy Google Ads, a także omówić, dlaczego warto w nie zainwestować i co można dzięki nim zyskać.

Reklamy Google Ads mają różne oblicza

Reklamy Google Ads można wykorzystać na wiele sposobów. Najbardziej oczywistym z nich jest docieranie poprzez reklamy tekstowe do osób, które wyszukują usług, które świadczy dana firma lub produktów, które ona sprzedaje. Jest jednak także wiele innych opcji. Warto jednak wiedzieć, że system Google Ads obejmuje nie tylko wyszukiwarkę Google, ale też wiele innych portali, a także serwis YouTube, który należy do Google.

W związku z tym można na przykład docierać do określonej grupy osób (na przykład biznesmenów, fanów sportu czy innych podobnych grup) za pomocą reklam graficznych na milionach różnych stron w Internecie, które są częścią programu AdSense. Reklamy graficzne są zazwyczaj tańsze niż reklamy tekstowe, ale mają znacznie mniejsze współczynniki klikalności (trzeba też mieć na uwadze, że obecnie wiele osób używa wtyczek blokujących reklamy).

Takie reklamy można także wykorzystać w ramach remarketingu, czyli działań marketingowych skierowanych do osób, które weszły już w kontakt z firmą (na przykład odwiedziły stronę bądź dodały produkt do koszyka, ale nie dokończyły zakupu). Jest też możliwe tworzenie reklam wideo, wyświetlanych na wspomnianym już YouTube (i w serwisach partnerskich Google).

Dzięki Google Ads można zwiększyć ilość transakcji, ale nie tylko

Dzięki systemowi Google Ads można zyskać nowych klientów (czy to w formie kolejnych transakcji w sklepie internetowym, czy wypełnienia formularza kontaktowego lub zadzwonienia do firmy po wejściu na stronę z reklamy), ale nie tylko. Jak już wspomniano, wykorzystuje się je między innymi także do docierania do dotychczasowych klientów w celu zbudowania u nich lojalności i zachęcenia do ponownego zakupu.

Za pomocą niektórych typów reklam, takich jak reklamy wideo czy graficzne, można też skutecznie budować świadomość marki czy zwiększyć popularność witryny (na przykład w przypadku blogów czy portali informacyjnych). Osoby zainteresowane zaczęciem swojej przygody z Google Ads powinny udać się tutaj: semportal.pl i zapoznać się ze zgromadzonymi na tym portalu poradnikami i ciekawostkami. Pomogą one w skuteczniejszym i szybszym tworzeniu optymalnych kampanii reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.