Co warto wiedzieć o content marketing?
Działy marketingu wykorzystują content marketing do tworzenia bogatych, zakrojonych na szeroką skalę kampanii reklamowych, uznając jednocześnie potrzebę budowania długotrwałych relacji z klientami, aby zdobyć ich zaufanie i lojalność.
Co to jest content marketing?
Content marketing, zwany po polsku marketingiem treści, to rodzaj strategii marketingu internetowego mającego na celu dotarcie do stałej bazy klientów. W ramach tej strategii podejmowane są działania mające na celu publikowanie i promowanie wartościowych treści do określonych segmentów klientów, grup odbiorców.
Marketing treści polega zatem na tworzeniu zróżnicowanych treści i dystrybucji ich w sieci. Treść może mieć wiele form, w tym artykuły, filmy, seminaria internetowe, prezentacje multimedialne, wykresy i diagramy. Bardzo ważna jest forma, w jakiej publikowane są treści, ale także sama treść takiej działalności. Oczywiście content marketing odbywa się również offline. Wartościowe treści mogą być przekazywane klientom poprzez publikacje branżowe, biuletyny, foldery i broszury.
Content marketing, a marketing wirusowy
Marketing wirusowy to marketing produktu, usługi lub firmy, który ma wartość dla określonego produktu, usługi lub firmy, poprzez angażowanie się w działanie, które zachęca odbiorcę do samodzielnego poszukiwania informacji o tej konkretnej marce, usłudze, produkcie lub oferowana firma jest przeznaczona do budowy Ponieważ pomysły marketingu wirusowego opierają się na poleceniach i rekomendacjach, ich skuteczność jest bardzo wysoka. Jeśli znajomy powie nam, że produkt jest warty kupna, a jakość jest zadowalająca, zaufamy mu i chętnie z niego skorzystamy. Jeśli nam też się spodoba, sami go rozpowszechnimy.
Content marketing działa na podobnych zasadach jak marketing wirusowy. Zamieszczając wartościowe treści, marketerzy starają się przekonać klientów do skorzystania z produktów firmy, uznać ofertę za wartościową i polecić ją innym znajomym. Im bardziej wartościowa jest treść dla odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo jej dalszej dystrybucji.
Dostarczanie treści
Content marketing nie istnieje bez dobrze zarządzanej dystrybucji. Tworzenie wysokiej jakości tekstu i grafiki to tylko połowa sukcesu. Bardzo ważnym aspektem jest dobór kanałów dystrybucji odpowiednich do rodzaju treści oraz grupy docelowej, która ma ją otrzymać. Od postów w mediach społecznościowych po biuletyny pocztowe i e-booki — możesz wybierać spośród niezliczonych opcji.
Content marketing ma ogromne znaczenie przy tworzeniu strategii sklepów internetowych, a dobrze wykorzystany pozwala skutecznie promować i pozycjonować określoną witrynę.