Co warto wiedzieć o content marketing?

Co warto wiedzieć o content marketing?

Co warto wiedzieć o content marketing?

Działy marketingu wykorzystują content marketing do tworzenia bogatych, zakrojonych na szeroką skalę kampanii reklamowych, uznając jednocześnie potrzebę budowania długotrwałych relacji z klientami, aby zdobyć ich zaufanie i lojalność. 

Co to jest content marketing?

Content marketing, zwany po polsku marketingiem treści, to rodzaj strategii marketingu internetowego mającego na celu dotarcie do stałej bazy klientów. W ramach tej strategii podejmowane działania mające na celu publikowanie i promowanie wartościowych treści do określonych segmentów klientów, grup odbiorców.

Marketing treści polega zatem na tworzeniu zróżnicowanych treści i dystrybucji ich w sieci. Treść może mieć wiele form, w tym artykuły, filmy, seminaria internetowe, prezentacje multimedialne, wykresy i diagramy. Bardzo ważna jest forma, w jakiej publikowane treści, ale także sama treść takiej działalności. Oczywiście content marketing odbywa się również offline. Wartościowe treści mogą być przekazywane klientom poprzez publikacje branżowe, biuletyny, foldery i broszury.

Content marketing, a marketing wirusowy

Marketing wirusowy to marketing produktu, usługi lub firmy, który ma wartość dla określonego produktu, usługi lub firmy, poprzez angażowanie się w działanie, które zachęca odbiorcę do samodzielnego poszukiwania informacji o tej konkretnej marce, usłudze, produkcie lub oferowana firma jest przeznaczona do budowy Ponieważ pomysły marketingu wirusowego opierają się na poleceniach i rekomendacjach, ich skuteczność jest bardzo wysoka. Jeśli znajomy powie nam, że produkt jest warty kupna, a jakość jest zadowalająca, zaufamy mu i chętnie z niego skorzystamy. Jeśli nam też się spodoba, sami go rozpowszechnimy.

Content marketing działa na podobnych zasadach jak marketing wirusowy. Zamieszczając wartościowe treści, marketerzy starają się przekonać klientów do skorzystania z produktów firmy, uznać ofertę za wartościową i polecić innym znajomym. Im bardziej wartościowa jest treść dla odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo jej dalszej dystrybucji. 

Dostarczanie treści

Content marketing nie istnieje bez dobrze zarządzanej dystrybucji. Tworzenie wysokiej jakości tekstu i grafiki to tylko połowa sukcesu. Bardzo ważnym aspektem jest dobór kanałów dystrybucji odpowiednich do rodzaju treści oraz grupy docelowej, która ma otrzymać. Od postów w mediach społecznościowych po biuletyny pocztowe i e-booki możesz wybierać spośród niezliczonych opcji.

Content marketing ma ogromne znaczenie przy tworzeniu strategii sklepów internetowych, a dobrze wykorzystany pozwala skutecznie promować i pozycjonować określoną witrynę. 

Dodaj komentarz