Sprzedaż produktów na odległość. Jak działać w branży e-commerce?

Sprzedaż produktów na odległość. Jak działać w branży e-commerce?

Jeszcze kilkanaście lat temu wejście do branży e-commerce było zdecydowanie łatwiejsze. Nowe sklepy internetowe nie musiały borykać się z wieloma problemami, na które napotykają dzisiaj. Ci, którzy planują rozpocząć sprzedaż internetową współcześnie, mają znacznie trudniej. Duża konkurencja w sieci sprawia, że zaistnienie w świadomości klientów wcale nie jest proste.

Pomimo wszystko nie oznacza to, że nie warto próbować i że musi się nie udać. Biorąc pod uwagę kilka istotnych czynników i uparcie dążąc do celu, można uszczknąć kawałek tortu i znaleźć swoje miejsce pośród innych małych i dużych e-sprzedawców.

Jak zaistnieć w świadomości klientów?

Postawienie platformy sklepu internetowego, w którym będą oferowane produkty wysokiej jakości to jeszcze nie wszystko. Pośród wielu innych towarów o podobnych, a może nawet identycznych cechach i właściwościach, Twoje produkty mogą pozostać niezauważone. Pokonanie konkurencji bywa wtedy trudne. Warto postawić na USP (ang. Unique Selling Point), czyli element, który pozwoli wyróżnić ofertę sklepu pośród wielu innych o zbliżonym asortymencie. Unikalna cecha daje sprzedawcy szansę na zaistnienie w świadomości klientów i stanowi podwaliny, na których można budować biznes internetowy.

Czy oni Cię widzą?

Jednak zanim dotrzesz do klientów i zaprezentujesz im swój unikalny produkt, powinieneś najpierw zostać przez nich zauważony. Jak to zrobić, jeśli Twoja strona pojawia się w wyszukiwarkach internetowych na dalekich pozycjach? Czas sprawdzić, czy strona sklepu została dobrze zoptymalizowana. Jak duże są grafiki, jak długo ładuje się strona, jakich faz kluczowych użyto na stronie głównej oraz podstronach e-sklepu? – To wszystko ma ogromne znaczenie. Po optymalizacji strony, czyli jej przebudowie w taki sposób, by była przyjazna dla wyszukiwarek internetowych, przychodzi czas na pozycjonowanie.

Prace nad pozycją strony

Prace nad pozycją strony można prowadzić samodzielnie lub zlecić to wyspecjalizowanej w tym kierunku firmie. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz, pamiętaj, że bez odpowiedniej wiedzy strona może więcej stracić, niż zyskać. Nawet jeśli zlecasz pozycjonowanie na zewnątrz, warto monitorować działania specjalisty. Powinieneś też uzbroić się w cierpliwość. Techniki White Seo, czyli dozwolone działania zmierzające do wypozycjonowania strony mogą być skuteczne, ale na ich efekty trzeba poczekać nawet kilka miesięcy.

Sposób na bezpieczną przesyłkę

E-sprzedawca nie powinien jednak koncentrować się wyłącznie na sprawach związanych z działaniem i widocznością strony. Równie ważne jest to, w jaki sposób komunikuje się z klientem oraz jak zabezpiecza produkty na czas transportu. Gwarantujące skuteczną ochronę opakowania, które sprawiają, że zakupiony produkt dociera do celu w stanie niepogorszonym, to podstawa działania rzetelnego sprzedawcy. Opakowania dla e-sklepów oferuje między innymi E-hurtownia-opakowan.pl. Wśród nich znajdziemy między innymi kartony tekturowe, folię bąbelkową, wypełniacze do paczek, ostrzegawcze etykiety, tuby papierowe, koperty bąbelkowe oraz solidne taśmy pakowe. W niektórych przypadkach zamiast zwykłych opakowań warto rozważyć opakowania z nadrukiem. Umieszczone na opakowaniu logo, hasło reklamowe lub nazwa e-sklepu wpłynie pozytywnie na wizerunek sprzedawcy i pozwoli rozpocząć prace nad budowaniem silnej marki.

Sprzedaż internetowa może być dochodowym interesem, jeśli sprzedawca podejdzie do tematu rzetelnie. Brak odpowiedniego przygotowania, czy zaniechanie pewnych działań zazwyczaj kończą się podobnie – niepowodzeniem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.