Bankowość elektroniczna jest usługą dostępną w polskich bankach już od kilku lat. Początkowo klienci banków byli wobec tych usług wyjątkowo nieufni, z upływem czasu sytuacja jednak uległa zmianie. Bankowość elektroniczna zyskała zaufanie klientów. Przekonali się oni, że korzystanie z tych usług jest bezpieczne i wygodne.
Jakie korzyści odnoszą klienci?
Transakcje, które przeprowadzane są w bankowości elektronicznej kosztują klientów znacznie mniej niż te wykonywane drogą tradycyjną. Obniżenie kosztów stało się możliwe dzięki temu, że konta elektroniczne nie są obsługiwane przez zatrudnionych na etacie pracowników banku. Zmniejszenie kosztów ponoszonych przez bank pozwoliło więc na obniżkę cen dla klientów.
Posiadacze kont internetowych jako jedną z ich głównych zalet wymieniają możliwość dostępu do konta siedem dni w tygodniu przez dwadzieścia cztery godziny. Sprawdzenie stanu konta, zlecenie wykonania przelewu jest więc możliwe już nie tylko w ciągu dnia, ale także nocą. Jest to bardzo wygodne.
Nieograniczony dostęp do konta to bardziej skuteczna kontrola swoich wydatków. Możemy nad nimi czuwać niezależnie od miejsca, w którym się aktualnie znajdujemy. Potrzebujemy tylko trochę czasu, dostępu do Internetu i po chwili znamy aktualny stan konta.
Jakie korzyści odnoszą banki?
Bankowość elektroniczna przynosi korzyści nie tylko klientom, ale także bankom. Dzięki niej zyskują one zdecydowanie więcej klientów. Do klientów dołączają także ci, którzy mieszkają z dala od tradycyjnych placówek bankowych – konto internetowe obsługuje się przecież przez Internet.
Bankowość elektroniczna umożliwia bankom reklamę nowych produktów, informacje o nowych rodzajach lokat lub kredytów są rozsyłane do klientów pocztą elektroniczną. Bankowość elektroniczna pozwala na zmniejszenie ilości pracowników.
Mniejsza ilość pracowników oznacza dla banków mniejsze koszty. Z kolei mniejsze koszty oznaczają, że banki mogą podnieść nakłady na swój rozwój. Bankowość elektroniczna przynosi korzyści samym bankom, ale przede wszystkim ich klientom.