Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niemal każda większa i średnia firma, a także wiele małych, dysponuje gadżetami reklamowymi różnego typu. Są jednak przedsiębiorcy, którzy nie są przekonani co do tej metody reklamy. Dlaczego warto posiadać i rozdawać swoim klientom, kontrahentom i współpracownikom gadżety reklamowe?
Mały gest, ale cieszy
W większości przypadków (chociaż nie zawsze) gadżety reklamowe to przedmioty o relatywnie niewielkiej wartości, od kilku do kilkudziesięciu złotych, chociaż oczywiście zdarzają się także gadżety droższe (na przykład sprzęt elektroniczny). Koszt ich zakupu nie będzie więc ogromny, szczególnie, jeśli nie planujemy rozdawać ich każdej jednej osobie, która wejdzie w kontakt z naszą firmą, a tylko najbliższym kontrahentom i najbardziej lojalnym klientom.
Klient, kontrahent czy pracownik z pewnością poczuje się doceniony, jeśli przy jakiejś okazji (lub też nawet bez żadnej konkretnej okazji) otrzyma niewielki, ale miły i użyteczny gadżet. Szczególnie, jeśli nie będzie to oklepany już długopis, a coś bardziej kreatywnego (a przy tym nawet niekoniecznie drogiego).
Warto, aby gadżety były jednocześnie przedmiotami, które mają jakąś rzeczywistą wartość użytkową. Jeśli są one mało funkcjonalne, to zostaną schowane do jakiejś szuflady i szybko osoba obdarowywana o nich zapomni.
Jeśli jednak otrzyma coś rzeczywiście przydatnego, to być może często będzie z tego korzystać i dzięki temu doceni prezent. W ostatnim czasie szczególnie popularna jest różnego rodzaju elektronika, począwszy od pendrive’ów, po powerbanki, ale jest też wiele różnych rozwiązań.
Wiele zależy od charakteru firmy i branży, w której ona działa. Inne gadżety sprawdzą się w firmie cateringowej, inne w agencji marketingowej, a jeszcze inne u mechanika. Należy zadbać nie tylko o odpowiedni dobór rodzajów gadżetów, ale także o ich wysoką jakość, dlatego też najlepiej zlecać ich wykonanie sprawdzonym, rzetelnym firmom, które cieszą się pozytywnymi opiniami dotychczasowych klientów.
Gadżety reklamowe mają dużą wartość marketingową
Mogłoby się wydawać, że kubek, długopis czy inny tego typu przedmiot ma wartość raczej symboliczną. W rzeczywistości jednak, jeśli jest na nim umieszczone logo firmy, może być on bardzo przydatny pod względem marketingowym.
Dzięki takim właśnie gadżetom niekoniecznie od razu zyskamy nowych klientów, ale pomagają one logu firmy „opatrzeć się” w świadomości osób przebywających w pobliżu, dzięki czemu łatwiej będzie do nich w przyszłości dotrzeć. Nie jest bowiem tajemnicą, że chętniej kupujemy od firm, które już przynajmniej kojarzymy niż od takich, które są nam całkowicie obce i o których nigdy wcześniej nie słyszeliśmy.