Nowoczesne technologie wkraczają do przedszkoli. Na popularności zyskały w szczególności w ostatnim czasie – kiedy pandemia wymusiła na placówkach wczesnoszkolnych i szkolnych poszukiwanie nowych rozwiązań IT. Co kompleksowa aplikacja dla przedszkola może dać dyrektorowi i rodzicom?
Cały system zarządzania w jednej aplikacji
Systemy zarządzania przedszkolem mają różne możliwości. Niektóre z nich zapewniają jedynie podstawowe, najbardziej niezbędne funkcje – jak zgłaszanie nieobecności dzieci oraz opcje ułatwiające dokonywanie rozliczeń. Inne w kompleksowy sposób wspierają działanie placówki. Umożliwiają między innymi automatyczne przygotowywanie rozliczeń, wysyłanie powiadomień o płatnościach, szybkie tworzenie list posiłków, przekazywanie rodzicom informacji przez tablicę ogłoszeń, wysyłanie wiadomości prywatnych, a nawet zdalną naukę.
Takie systemy często posiadają także wersję mobilną. W XXI wieku przywykliśmy do bycia „online” cały czas. Jak pokazują badania Gemius – niemal 60% odsłon stron internetowych następuje z urządzeń mobilnych. Za pomocą telefonów i tabletów coraz częściej nie tylko przeglądamy strony w celach rozrywkowych, ale także zamawiamy towary czy pracujemy. Dlatego programom dla placówek zwykle towarzyszy aplikacja dla przedszkola.
Przykładem jest tutaj aplikacja dla przedszkola Inso. Za jej pomocą dyrektor może wygodnie zarządzać przedszkolem nie tylko siedząc przed ekranem komputera. Może korzystać z wszystkich opcji panelu w każdej chwili, z każdego urządzenia, mającego dostęp do internetu.
Aplikacja dla przedszkola – co zyskują rodzice?
Aplikacja dla przedszkola to także duża wygoda dla rodziców. Przede wszystkim, mogą błyskawicznie zgłosić nieobecność dziecka. Nie muszą do placówki dzwonić, wysyłać maili albo korzystać z komputera – wystarczy kilka kliknięć w aplikacji.
Logując się do panelu rodzica mają jednak także inne możliwości. Na przykład – łatwe sprawdzenie ogłoszeń czy wiadomości. Aplikacja dla przedszkola umożliwia rodzicom także pogląd rozliczeń oraz uregulowanie należności za pomocą szybkich płatności.
Dzięki temu rodzic oszczędza czas i zawsze jest na bieżąco. Może zerkać do panelu w dowolnej pasującej mu chwili – jadąc tramwajem, stojąc w kolejce w sklepie czy w przychodni.
Więcej na ten temat można przeczytać w artykule „Aplikacja dla przedszkoli – okiem rodzica”.
Oszczędność czasu i łatwy kontakt
Aplikacja dla przedszkoli to więc przede wszystkim oszczędność czasu – zarówno dla dyrektora, jak i dla rodzica. System wykonuje automatycznie wiele obowiązków, zwykle spoczywających na barkach dyrektora: przede wszystkim dotyczących rozliczeń. Pozwala jednak także rodzicom szybciej sprawdzać informacje czy zgłaszać nieobecności. W związku z tym ułatwia także i porządkuje kontakty na linii rodzic – przedszkole.
System i aplikacja dla przedszkoli mogą więc usprawnić działalność placówki oraz podnieść poziom zadowolenia rodziców ze współpracy.