Jak logo pomaga w identyfikacji wizualnej firmy

Jak logo pomaga w identyfikacji wizualnej firmy

Każde przedsiębiorstwo, które chce dobrze prosperować, musi podejmować różne działania marketingowe, które będą skuteczne i efektywne. Jednym z nich jest stworzenie znaku, który pomoże rozpoznać daną markę i wyróżni ją na tle innych. Takim znakiem jest logo.

Co wyróżnia dobre firmowe logo?

W większości przypadków logo to zarejestrowany znak towarowy, którego właścicielem jest konkretne przedsiębiorstwo. Wszyscy kojarzą najbardziej charakterystyczne logotypy znanych producentów odzieży czy napojów. W wielu przypadkach logo na produkcie jest znakiem wysokiej jakości. Stworzenie dobrego logo nie jest prostym zadaniem, chociaż obecnie wszystkie niezbędne do tego narzędzia są dostępne na wyciagnięcie ręki. Istnieje kilka sposobów, które pozwalają na stworzenie ciekawego i rozpoznawalnego logo dla przedsiębiorstwa. Firmy produkcyjne i handlowe muszą przykładać do tego szczególnie dużą uwagę, gdyż logotyp będzie widoczny na oferowanych przez nich produktach.

Wpływ logo na identyfikację wizualną firmy

Jednym z kluczowych zmysłów, który jest wykorzystywany przez klientów podczas zakupów, jest wzrok. Logo odnosi się właśnie do niego. Najprostszym sposobem na stworzenie logo jest zlecenie tego grafikowi lub agencji marketingowej. Podjąwszy decyzję o samodzielnym stworzeniu logo, warto wybrać odpowiedni program graficzny. Na rynku dostępne są zarówno darmowe programy, jak i komercyjne, które oferują znacznie więcej opcji. Dobre logo musi być przede wszystkim proste i łatwe w rozpoznaniu. To po nim klienci rozpoznają swoje ulubione produkty.

Cechy dobrego logo:

  • Czytelne
  • Łatwe do zapamiętania
  • Spójne z charakterem i misją przedsiębiorstwa
  • Praktyczne i użyteczne

Przygotowując samodzielnie logo dla przedsiębiorstwa, należy wiedzieć, że będzie ono wykorzystywane w różnych okolicznościach. Wersja rastrowa może sprawdzić się w internecie, na przykład podczas prowadzenia mediów społecznościowych i akcji marketingowych w sieci, ale w drukarniach wymagane będzie logo w wersji wektorowej. Konwersja nie zawsze jest prosta, ale dla doświadczonego grafika komputerowego nie będzie stanowiła większego wyzwania. Warto wiedzieć, jak zrobić logo firmy i jakich błędów podczas projektowania należy unikać. Dobrze zaprojektowane logo pozwala na szybką identyfikację wizualną marki, a także rozpoznanie produktów. Dzięki temu, że logo jest łatwe do zapamiętania, klienci szybko je sobie przyswoją i skojarzą je z produktami, które chcą kupować. Każdy przedsiębiorca, który jest zainteresowany odpowiednią strategią marketingową, musi pomyśleć o tym, jak identyfikować wizualnie swoją markę oraz oferowane produkty.

Dodaj komentarz